Offroad

Jeep Cj5 Yapımı

7 yıl önce | okunma

Offroada başlayıp zamanla hobimi profesyonelliğe dönüştürmeyi düşündüğüm anda ilk işim güçlü, sağlam ve her zorlukla başa çıkabilecek bir offroad aracı yapmaktı.İlk düşüncem kendi aracımı kendim yapmaktı ama sonraları bu düşüncem iş yoğunluğundan dolayı yapılmış bir araç alarak üzerinde oynamak şeklinde değişti.
Uzun bir süre hangi araç olmalı diye araştırma yaptım.O zamanlar fazla tercih şansım yoktu zaten.Araçlar maliyetten dolayı kısıtlı idi.Özellikle yapacağım modifikasyonlardan dolayı yedek parça bulma ihtimalim de çok düşüktü.
Gösterişli güçlü ama maliyetli olsun diyorsan Amerikan araçları , yok idare etsin fazla havalı olmasın düşük maliyetli olsun diyorsan Japon araçları diye genel bir kanı vardı.
Bende kararımı Jeep Cj üzerinde verdim.Sıra biraz yapılmış bir araç bulmaktı.İstediğim aracı bulmak için düştüm yollara, Türkiye’de nerede sağlam güzel bir araç varsa görmeye gidiyordum.Sonunda İstanbul’da az buz değil gayet iyi toplanmış bir Cj5 buldum.O zaman ki sahibi Hakan Kartal’dı ve araç 1980 model Jeep Cj5 idi.

cj1

cj1

Hemen atladım uçağa gidip aracı gördüm ve aşık oldum.Hakan Bey sağolsun çok yardımcı oldu ve aracı aldım.
Araçta aldığımda 35 inch Goodyear Wrangler lastik, ön tampon üstü rollbar, Warn vinç, Lpg , 4 ileri T18 şanzıman ve 4200 cc 258’lik sıralı 6 silindir benzinli motor vardı.
Samsuna indiğim gün aracı yıllardır çalıştığım ustam Ercan Kaplan’a götürdüm kısa bir kontrolden sonra yapacaklarımız belli oldu.

cj13

cj13

Modifikasyon için ilk önce sağlam ve güvenilir bir tedarikçi bulmam gerekti , bende İstanbul’dan Taroto Tarkan Yücel ile çalışma kararı aldım.Kısa bir tanışma faslında sonra listemizi ona faksladık.
İlk iş motor rektifiyesi idi, motor sağlamdı ancak üflemeye başlamıştı ve üzerinde Lpg takılıydı.Ana blok sabit kalmak kaydıyla bütün aksamları orjinalleri ile değiştirerek motoru 15 günde hazır hale getirdik.Lpg söküldü.Borla manifolt ve egzoz sistemi takıldı.

cj16

cj16

Sonra yürüyen aksamları elden geçirdik.3 inch Skyjacker yükseltme kiti uyguladık, ayna mahruti oranları 4,10 idi, onlarıda yenileri ile değiştirdik.Diferansiyel kapaklarını Arb Dif.Kapakları ile güçlendirdik.Ön ve arka diferansiyellere Arb %100 diferansiyel kilidi taktık.

cj12

cj12

T18 olan 4 ileri şanzımanı da elden geçirdik vites atmasını engellemek için gerekli tadilatları yaptık.
Dış görünüm için bütün parçalar krom olanları ile değiştirildi.Ön cam üstüne 4 adet KC sis farı monte edildi.Arka stepne ayağına yedek benzin deposu taşıyıcı yapıldı.

cj8

cj8

Ön frenler disk , arkalar ise kampanaydı.Arkaları da disk fren yapmak için Amerika’dan SSCB firmasından arka disk fren ve el freni kiti getirerek monte ettik.

cj19

cj19

Bu ve bunlar gibi birçok ilavelerden sonra

Motor
4200 cc 258 ‘lik 6 sıralı düz motor
Borla manifolt ve egzoz sistemi
Hidrolik direksiyon ve Performans radyatör
Elektronik ateşleme ve performans buji, buji kabloları
Alt Takım
Ön Diferansiyel Dana 30 4,10 ayna mahruti oranı
Arka Diferansiyel Amc 20 4,10 ayna mahruti oranı
Arb ön ve arka kompresörlü %100 diferansiyel kilidi
Arb ön ve arka diferansiyel kapakları
Direksiyon sabitleme kolları
Sökülebilir viraj linkleri
3 inç Skyjacker Yükseltme kiti
Poliüreten kupa yükseltme kiti
Şanzıman
T18 4 ileri vites
Fren Sistemi
Ön fren hava soğutmalı disk fren
Arka fren SSCB hava soğutmalı disk fren
SSCB marka el freni
Aydınlatma
Ön cam üstü KC spot sis farları 4 adet
Ön tampon üstü KC sis farları 2 adet
Ön tampon ve yan çamurluk Avrupa TÜV onaylı sinyal lambaları
Arka stop lambaları TÜV onaylı
Lastikler
35×12,5×15 inch Goodyear Wrangler MT
10 inch Mangels Krom -45 offset jant
1,25 inch Aliminyüm flanch
Aksesuar
Devir göstergesi, Saat, 4 fasılalı cam sileceği, Pioneer Ses Sistemi ve Amfi, 3 noktalı emniyet kemerleri, Kol dayamalı ve soğutmalı orta kolçak, Spor direksiyon, Weartech havuz paspas, Arb lastik şişirme aparatı , Jerrycan(Yedek benzin bidonu) , Highjack, Warn vinç, Bestop tente ve bikini, Wrangler deri koltuklar.
Tüm bunlardan sonra dehşet bir araç ve maliyet 35.000 dolar.Ama her haliyle bunu hak eden bir araç.

cj20

cj20

cj22

cj22

cj5

cj5

cj10

cj10

“Jeep Cj5 Yapımı” için 3 yorum yapıldı.

Ahmet Şemsi dedi ki:

35.000 dolar elbette bu araç için çok yüksek bir maliyet, ama satın aldıklarınız ve uygulamalarınız düşünülürse, bundan aşağı olması mümkün değil… Çok hayranı olan ve sevilen bir aracı gerçekten mükemmel bir hale getirmişiniz, tebrikler.. Bir zamanlar bende bunlardan 2 adet kendi çabamla toplamış ve binmiştim, tabii sizin gibi dört dörtlük bir hale getirmedim ama yine de çok dikkat çekici olmuşlardı… 78 model olanına Ford Boronco ön takımı monte etmiştim, başarılı bir salıncak sistemi olduğu için arazide çok etkili olmuştu… Hala satmadıysanız, güle güle kullanın, çok güzel bir araç….

durmuş dedi ki:

Hocam öncelikle merhaba. Araca yaptığınız işlemleri hayranlıkla okudum. Gerçekten çok güzel emek harcamışsınız. Önümüzdeki 1/2 sene içerisinde ben de bu seri bir araç satın almak istiyorum. Ancak arazi odaklı değilde muğla gibi bir şehirde günlük kullanım için neler yapmalıyım. Alınacak aracı tamamen orjinal haliyle düşünürsek nelere dikkat etmeliyim? Şimdiden çok teşekkürler

Metin dedi ki:

Hocam aracınıza hayran kaldım.hayalimdeki araç .jeep yolcu taşıyan bir babanın oğluyum rahmetli babamin hatırası olarak böyle bir araç almak istiyorum nelere dikkat etmeliyim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir