Trekking

Kaçkar Zirve Tırmanışı ( 28-29 Ağustos 2020 )

3 yıl önce | okunma

Kaçkar Dağları Karadeniz’in doğu sahili boyunca yer alan birçok zirvesi 3500 metrenin üzerinde olan dağ sırasıdır.Rize ve Hopa arasında uzunan sıradağların en yüksek tepeleri Altıparmak (3480 mt) , Kavran (3932 mt) , Verçenik (3710 mt) ‘dir.

Kaçkar sıradağları Verçenik ,Kaçkar ve Göller olmak üzere 3 ana kısımdan oluşur.Kaçkar dağlarının ana kısmı Rize’de yer alırken zirvesi Artvin ili sınırları içindedir.

Zirveye en kolay güney en zor da kuzey rotası olmak üzere 2 rotadan çıkılır.Zor olan kuzey rotası buzul tırmanışı gerektirir ve Rize’nin Ardeşen ilçesinden ,ilk önce Çamlıhemşin oradan da Kavron Yaylası üzerinden yapılır.Teknik tırmanış gerekir.

Daha kolay olan güney rotası ise Artvin’in Yusufeli ilçesinden Barhal’a oradan da Olgunlar Yaylası üzerinden Dilberdüzü Yaylası ana kampından yapılır.Turistik tırmanışlarda bu rotadan yapıldığı için konaklama , lojistik ve acil ihtiyaçlar bu rota üzerinde bol miktarda bulunur.

Bizimde rotamız güney rotası

26 Ağustos 2020 tarihinde Ünye’den çıktık yola 8 saatlik bir araba yolculuğu ile Yusufeli’ne oradan da Barhal beldesine ulaştık.Burada rehberlerden aldığımız zirvede 50 cm’lik kar var ,çıkamazsınız haberinden sonra yine de bir görelim diye yolumuza devam ederek gece pansiyonda konaklayacağımız Olgunlar Yaylası’na geldik.

Gece erkenden yattık sabahın ışıkları ile kuvvetli bir kahvaltıdan sonra ağır malzemeleri katırlara yükledikten sonra hafif sırt çantalarımız ile Olgunlar yaylasından yola koyulduk

Hedefimiz ana kamp olan Dilberdüzü yaylasına ulaşmak , orada bir gece kamp atarak sabahın ilk ışıkları ile zirveyi zorlamak.

Şansımıza hava çok güzel ve güneşliydi.Hafif esen rüzgar terlememize engeldi , yürüyüş hızımız vaktimiz bol olduğu için oldukça sakin ve yavaştı.

Yer yer yol üstünde bulduğumuz Yaban mersini yöresel adıyla Likapa yiyerek yolumuza devam ettik , Hastaf geçitine gelip yarım saat yemek molası ve su tedariğiden sonra , kah akan küçük şelaleleri izleyerek kah yüksek tepeleri fotolayarak kah Frambuazları yiyerek 9 km’lik yolu  5 saatlik yürüyüş sonunda Dilberdüzü yaylasına ulaştık.

Katırlara yüklediğimiz ağır malzemelerde aynı zamanda bizimle kamp alanına ulaştı , çadırları hemen kurup akşam yemeğine geçtik.

Yol boyu birçok yabancı turisti görmüştük ,özellikle Ukrayna’lı turistler bu sene çok gelmişler , akın akın dağdan iniyorlardı.Bunun sebebini ana kampta anladık , Bukla Oberjin ana kamp çadırından görevli Ukrayna’lı vatandaşın ülkesinde yapmış olduğu tanıtım onları buraya çekmişti.

Gerek katırcılardan gerek rehberliğimizi yapan Varol’dan öğrendik ki Kaçkar zirve yıllardır birçok yabancı turistin ilgisini çeken bir zirveymiş.

Gece -1, -2 dereceleri bulan sıcaklıktan sonra sabah 5’da yola koyulmaya karar verdik , ama sabah bir saatlik gecikme ile 6.30’da yola ancak çıkabildik.

Zirvenin ilk kilometreleri oldukça yavaş tırmanarak enerjimizi muhafaza ederek , Büyük Deniz gölüne ulaştık.Yol boyu koyulan yol işaretleri rotamızı kolaylaştırmıştı.

Hava zirve gününde de çok iyiydi ama güneş kremi sürmeden çıkmak hata olurdu , yol boyu kremlendik , günün ilk karını Büyük Deniz gölünden sonra ki sırt çıkışından inişte gördük , 30 cm’e yakın kar vardı , bizden önce oradan geçen olmamıştı.Kar daha tazeydi.

Güney rotasının en tehlikeli yeri olan Balkon geçişine geldik , şansımıza bir önceki gün yağan kardan eser kalmamıştı , geçiş güvenliydi.

Balkon geçişinide sağsalim tamamladıktan sonra asıl dik olan kayalık tımanışından sonra nefes nefese zirveyi gördük , sabah 6.30’da başlayan yolculuğumuz 13.30’da zirvede tamamlandı , diyemiyoruz elbette ,6,5 km’lik yürüyüş sonunda 6.30 saatte zirvedeyiz.

Asıl dönüş macerası şimdi başlıyordu , zirve defterini imzalayıp 15 dakika zirvede vakit geçirdikten sonra kuzey yönünden gelen sis bulutlarını görünce hemen inişe geçmeye başladık , bulutlar zirveyi aşıp güney yönüne dönerse ciddi bir tehlike ile karşı karşıya kalabilirdik.

Allah’tan korktuğumuz gibi olmadı ama sis bulutu zirveyi aşamadı ama güneşin dağın arkasında kalması ve saatin ilerlemesi ile gölge alanlarda ciddi soğuk olmaya başladı.

Acele etmeden ama güvenli ve kararlı bir şekilde Büyük Deniz gölüne kadar inmeyi başardık , orada biraz dinlenip yorgun ayaklarımızı rahatlattıktan sonra havanın kararması ile birlikte ana kamp çadırımıza sağsalim dönmüş olduk.

Güney rotası havanın müsaade ettiği durumda en güvenli rota , ama uzun bir yürüyüş rotası , zamanı ve enerjiyi iyi değerlendirmek gerekiyor.

Türkiye’nin 4.büyük zirvesi olan Kaçkar Zirveyi tırmanmak gerçekten zevkli Karadeniz coğrafyasının en yüksek noktasında olup alttaki vadileri , buzul göllerini izlemek anlatılmaz bir heyecan.

“Kaçkar Zirve Tırmanışı ( 28-29 Ağustos 2020 )” yazısına bir yorum yapıldı.

Ethem Yuksel dedi ki:

Hocam selamlar,
Çok güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.Zirvenizi de tebrik ederim.
Katır ve rehberlik hizmeti aldığınız kişinin bilgilerini öğrenebilir miyim acaba?