Motosiklet Tümü

Barhal Motosiklet Gezisi ( 2 – 5 Ağustos 2018 )

5 yıl önce | okunma

Uzun rotalar her motorcunun hayalidir , günlerce gidilen uçsuz bucaksız virajlı yollar

Bizimde hedefimizde bu yollardan biri vardı ; Samsun Şavşat Balıklı Göl Hattı

Gidiş Samsun Ladik Taşova Erbaa Reşadiye Su şehri üzerinden Şiran Kelkit ve  Gümüşhane , sonraki gün Bayburt İspir Yusufeli ve Barhal , 3.gün Barhal Artvin Şavşat ve Balıklı göl , 4.gün Şavşat Artvin Rize Trabzon Samsun hattı olmak üzere 1550 km’lik uzun bir rota

8 motorcu koyulduk peşpeşe yola, depolar dolduruldu Samsun’da.Ankara yolundan Ladik ayrımından içeri girerek başladı macera , Ladik Taşova Erbaa derken virajlı ve güzel asfaltlı yollar

İlk gece konaklamamız Gümüşhane ‘ de motorcu dostumuz Kemal Araz’ın oteli Ramada’da oldu.

Gezimizin ikinci gününde rotamız Bayburt üzerinden İspir oradan Yusufeli ve Barhal oldu .

İspir’e gelmeden Bayburt’tan çıktıktan sonra 45km sonra Bayraktar Köyünde Baksı Müzesi Türkiye’nin konum itibari ile en değişik en güzel müzelerinden bir tanesi.Bizde orayı ziyaret ettik.

Müzeden sonra Barhal pansiyon’da konaklamak üzere motorlarımızı durdurduk.İki günde durmadan aralıksız motor kullanmıştık yollar çok güzeldi ama kimi yerde tehlikeliydi.Özellikle Yusufeli’ne yaklaştıkça

Barhal’da dinlenme gecesinden sonra sabah ışıkları ile Şavşat Balıklı göle doğru yola koyulduk Artvin üzerinden  Şavşat’a inmek yorucu oldu ama değdi.

Şavşat Balıklı Göl arasında ki yol bayağı kötüydü kalın kaya parçalarının serilmesi ile yol motosiklet için fena kötü hale gelmişti.Çıkış zor oldu ama iniş daha zor olacak gibiydi.

Ama Balıklı Göl için değerdi .Manzara ve göl kenarında konaklama süperdi.

Daha önce defalarca test etmiştik orayı , orada bulunan cafe ve işletmecisi Elif Hanım çok ilgili ve alakalı bir insan.Gece oraya gelen misafirlerle güzel saatler geçirdik.

Sabah yolumuz bir hayli uzun olacaktı , o yüzden erkenden kalktık ve kahvaltıdan sonra yola koyulduk , kötü yoldan iniş beklediğimiz gibi olmadı çok rahat bir iniş yaptık.

Artvin cankurtaran Tünelinden hızlıca denize kavuştuk.Karadeniz sahil yolundan hızlı ama güvenli şekilde samsuna doğru yola koyulduk.Akşam hava kararırken sağsalim evlerimize ulaşmış olduk.

Gittiğimiz rota bir hayli zevkli ve seyri güzel bir güzergahtı.Bazı yerlerde yol çalışmasından dolayı yavaşlamak zorunda kalsakta hızlı bir tur oldu bizim için.