81 AY 81 İL

ÇANKIRI

5 yıl önce | okunma

81 ay 81 il projemizin  bu ayki durağı Çankırı ili oldu.Her zamanki gibi sabah erkenden Elhun’u  evden alıp yola koyulduk. Güzergahımız  Samsun İstanbul  yolu  üzerinden  Çankırı’ya bağlanmaktı.

Ancak bu sefer bizi her daim sırtında taşıyan aracımız hararet problemi yarattı. Bizde rotamızı Ankara Şeref oto Mitsubishi servisine çevirdik.Aracımızdaki problemin tamiratı biraz süreceği için  bizde geceyi Ankara’da geçirme kararı aldık.

Akşam aracımız bize teslim edildikten sonra pazar sabahı güneş doğar doğmaz Ankara’dan Çankırı’ya hareket ettik. Yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra Çankırı’ya vardık.

Bir İç Anadolu Bölgesi ili olan Çankırı 86 bin nüfuslu küçük bir il. Plaka kodu 18.

Şehre girer girmez dikkatimizi çeken ilk şey Saat Kulesi ve dört beş katlı kırmızı kiremit çatılı evler oldu.

Şehirde ilk uğradığımız yer  şehre hakim bir tepede bulunan Çankırı Kalesi’nde cam teras seyir balkonu oldu. Bir mesire alanı olarak da kullanılan Park oldukça güzel bir kokuya sahip ağaçların arasından cam balkona doğru ilerlerken mis kokulu çiçekler insanı oldukça etkiliyor.

Cam terastan şehre bakarken dikkatimizi çeken karşı düzlükte bulunan bir uçak oldu. Çankırı hakkında araştırma  yaparken  uçak hakkında hiç bir bilgiye rastlamamıştık.

Onu da ziyaret listemize ekledik.

Cam balkonun olduğu parkta kahvelerimizi içtikten sonra diğer bir durağımız şehir Müzesi oldu.

Müzede hayvan fosillerinin olduğu bölüm oldukça ilgi çekiciydi. Bir nevi Jurassic Park filmi gibiydi. Müzede bulunan odalarda gezerken fosiller hakkında detaylı bilgilere sahip oluyorsunuz.

Tabii ki müze sadece bunlarla sınırlı değil o bölgede yapılmış olan arkeolojik kazılara dair birçok materyal sergilenmekte ve ayrıca yöresel kültürde tanıtılmakta.

İki katlı olan müzenin mutlaka gezilmesi  tavsiye ediyoruz.

Çankırı müzesine girdikten sonra arabaya binip şöyle bir şehir turu atarken şemsiyelerle donatılmış bir sokak dikkatimizi çekti. Pek çok yerde benzerlerini görmüştüm ama sokağın konumu orayı daha güzel bir hale getirmişti yokuş yukarı çıkarken Sultan Süleyman Camii’ne de denk geliyorsunuz.

Bizde Sultan Süleyman Camii’ni gezdik.

Çankırı’ya gezerken tuz mağaralarını da  gezelim istedik. Yaklaşık 15 kilometre ötedeki Balıbağı Köyü’ne doğru yola çıktık.

Tuz mağaraları oldukça ilginçti.Mağarayı turistik amaçlı kullanmaya başlamışlar. Tuz kayalardan yapılmış heykeller ve bazı resimler mağarada sergileniyor Hatta iki tane hayvan fosili de bulunduğu gibi mağarada gösterime açılmış.

Anlatılanlara göre tuz yatağı o bölgede bulunan büyük bir denizin çökmesiyle oluşmuş.

Tuz mağaralarından döndükten sonra seyir terasından gördüğümüz uçağa gittik.

Biz bir kafeterya beklerken Çocuk Kütüphanesi olduğunu gördük. Ve oldukça da hoşumuza gitti. Çünkü uçağı görmeye gelen çocuklar orada hem eğleniyor hemde kütüphaneden faydalarına biliyorlar. Çok yerinde bir proje olmuş. Tabii ziyaretçiler sadece çocuklar değil uçak büyüklerin de oldukça ilgisini çekmekte.

Çocuk kütüphanesinden çıktıktan sonra yani uçaktan ayrıldıktan sonra şehir girişinde bulunan saat kulesini ziyaret ettik.

Çankırı küçük bir Anadolu ili olduğu içingezilebilecek yerleri bir günde tamamlayıp geri dönüş yoluna girdik.

Dönüş rotamız da Çankırı Kastamonu yolu üzerinde Ilgaz sapağına inip İstanbul yolu üzerinde Samsun oradan Ünye döndük.